Viime viikonloppuna oli aikaa noutaa meidän laminaatit raksalle. Eikös siinä vaiheessa olla jo aika pitkällä, kun raksalla on tarvetta laminaatille? Vähän voi siis jo tuulettaa. Hetki kyllä joudutaan odottamaan vielä asennusta, sen aikaa laminaatti odottelee kellarissa. Arvatkaa vaan kuinka monta kertaa olen jo käynyt hypistelemässä laminaattipakkauksia kellarissa.
Lattian valinta ei ollut helppoa, josta kirjoittelinkin viime helmikuussa. Lattian valinta oli yksi vaikeimmista valinnoista. Laminaatti pinta-alaa on meillä noin 190 m2 ja ei kyllä naurata, jos laminaatti ei jostain syystä miellyttäkään silmää. Vieläkin jännitän miltä valintamme tulee näyttämään isolla alalla. Kiitos muuten Teille kaikille, jotka jaksoitte jakaa mielipiteitä kanssamme laminaattiin liittyen. Meidän valinta oli Parador Basic 600 Oak Ascada White Limed, KL 32. Tykkään kovasti kyseisen laminaatin eläväisyydestä. Se on myös normaaleita laminaatteja leveämpi ja näin tulee ihanasti lankkulattiamainen fiilis.
Loppusuoralla oli myös toinen Bauhausin laminaatti Parador Tammi Skandinavian, mutta se taittoi osassa valoissa siniseen, jota emme missään nimessä halunneet. Onneksi meille painotettiin sisustussuunnittelijan suunnilta, että laminaatin mallipalat täytyy tsekata kaikissa mahdollisissa valoissa useampana päivänä ja mahdollisimman useassa eri kohdassa pitkin taloa. Mikäli emme olisi näin tarkasti laminaattien mallipaloja tontilla ihmetelleet pidemmän aikaa niin ostoskoriin olisi voinut päätyä esimerkiksi juuri edellä mainittu muuten ihana laminaatti.
Yritimme miettiä valintaa myös mahdollisimman hyvin käytännöllisyyden kannalta. Emme valinneet vaaleinta, missä kuuleman mukaan näkyy ihan kaikki. Kahden koiran kodissa ei ihan toimisi. Tarkoitus on muuton jälkeen investoida Kärcherin lattiapesuriin, joka toivottavasti tulee helpottamaan suuresti minun siivouksiani.
Meinasi muuten jäädä koko laminaatti saamatta. Ainakin Bauhaus tuntui tekevän kaikkensa, ettemme olisi sitä saaneet. Mikäli laminaatin valinta ei olisi ollut niin vaikea prosessi, jota en halunnut aloittaa alusta niin olisin kyllä lyönyt pariin otteeseen hanskat tiskiin Bauhausin kanssa. Tilasin laminaatin alunperin toukokuun alkupuolelle ja kysyin vielä erikseen tulenko maksamaan laminaatin ennen noutoa. Puhelimessa vakuuteltiin, että laminaatin voi maksaa noudettaessa. Laminaattia ei kuitenkaan ikinä kuulunut ja selvisi että tilaaamani laminaatti oli myyty eteenpäin. Ymmärrän täysin hyvin että jokaiselle sattuu virheitä, enkä olisi edes ajatellut asiaa sen enempää, jos olisin saanut asiakaspalvelua tapahtuneen jälkeen ja hieman apua/tietoa kuinka saisin laminaatin mutta sainkin syyttelyt että oma vikani kun en tullut maksamaan laminaattia. Liian pitkä tarina kerrottavaksi, mutta muitakin sattumuksia ehti tämän jälkeen käymään ennen kuin laminaatti tontille saapui.
Yksittäisiä negatiivisia asiakaspalvelutilanteita tapahtuu valitettavan useassa paikassa ja useimmiten ne menevät itselläni ainakin aivan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta tämä tilanne kun ei valitettavasti ollut ensimmäinen eikä toinenkaan tilanne kyseisessä liikkeessä, niin alkaa pikkuhiljaa menemään tunteisiin. Onneksi asiakkaat saa äänestää jaloillaan. Toivottavasti muissa Bauhausissa toimii vähän paremmin asiakaspalvelu kuin Espoon Bauhausissa. Onneksi laminaatti on nyt meillä ja nyt vain peukut pystyyn, että voimme olla tyytyväisiä valintaamme. Sehän tästä laminaattifiaskosta nyt vielä uupuisi, kun joutuisimme palauttamaan laminaatit.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti